23. mail 2009. aastal jõudis Varjupaiga sõidukitekogu uue ümmarguse tähiseni - kohale jõudis eksponaat nr. 300. Ümmargusele numbrile vääriliselt oli tegu Eestis üliharuldase sõidukiga: 1989. aastal Bulgaarias valmistatud autobussi Chavdar LC-51 annetas Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigale hr. Vladimir Beljaev.
Bulgaarias Botevgradis veoauto Avia A31 baasil toodetud 20 reisijakohaga midibusse Chavdar LC-51 sattus 1980. aastate lõpus Eestisse teadaolevalt kaks eksemplari, mõlemad neist läksid Ida-Virumaale: üks Kohtla-Järve keemiakombinaadile, teine Narva spordikoolile. Kui Kohtla-Järve isendi saatus pole teada, siis Narva buss sõidutas oma esimesed kümme aastat kohalikke sportlasi. Selle perioodi sisse mahub ka üks värvikas seik - olles Narva hokimeestega Minskis võistlusreisil purunes sihtkohas Avia mootori keps. Bussijuhi samas elanud ning Minski traktoritehases töötanud sugulase kaasabil ehitati buss aga 9 tunniga ümber traktori MTZ-80 mootorile ja ZiL-i käigukastile. Sajandivahetuse kandis sattus buss Narvast Lääne-Virumaale eelmise omaniku valdusesse, viimased 9 aastat seisis sõiduk Sämi lähedal kasutuseta. Eelmise omaniku nimele ümberregistreerimisel ei suudetud ARKi andmebaasidest leida isegi Chavdari marki, mistõttu buss võeti arvele kui Avia-Ikarus!
Bussi avastas möödunud aastal Varjupaiga sõber Rivo Männik, kes pidas ka edukalt lõppenud läbirääkimised sõiduki soetamiseks, 23. mail 2009 transporditi buss Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaika.
Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaik tänab annetuse eest hr. Vladimir Beljaevit.
|