17. märtsil täienes Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga sõidukikogu järjekordse Eesti teedel pikka aega laialt levinud sõiduvahendiga - kallurauto KamAZ-55111 jõudis Varjupaika AS-i Desintegraator meeldiva suhtumise läbi. Ühtlasi (nii uskumatuna kui see ei tundu), on tegu esimese KamAZ marki kandva sõidukiga Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigas.
1990. aastal valmistatud kallurauto on teadaolevalt kogu oma elu veetnud Eestis, viimased aastad kasutati sõidukit AS-i Desintegraator Tallinna Peterburi tee tööstusterritooriumilt prügi välja veoks. Viimasel paaril aastal ei leidnud sõiduk ka enam kasutust, mistõttu otsustati sõidukist loobuda. Vanarauaks saatmise asemel leiti autole aga uus kodu Järva-Jaanis.
10-tonnise kandevõimega kolmeteljeline ehitusvedude kallurauto KamAZ-5511(1) töötati Kaama autotehases välja 1970. aastate I pooles ja läks seeriatootmisse 1976. Veel 1990. aastatel oli tegu Eesti liikluses igapäevase sõidukiga. KamAZ-55111 on 1980. aastate keskpaigast toodetud esialgse mudeli 5511 edasiarendus, mis eelkäijast erineb eeskätt muudetud veokasti, tugevdatud esisilla ja vedrulehtede ning armeeveokilt KamAZ-4310 pärineva roolivõimendi poolest. V8 diiselmootori KamAZ-740 võimsus on 210 hobujõudu ja auto täismass veidi üle 19 tonni.
Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaik tänab AS-i Desintegraator auto soetamise võimaluse ja meeldiva suhtumise eest.
|